ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

ازدواج اجباری با فشار خانواده

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

دختری ۲۰ ساله هستم که یک سال و ۷ماه هست عقد کردم با پسر عمویم که ۲۴ ساله است و افغانستان زندگی می کند. تا به حال اصلا او را ندیده ام. ازدواجم هم بیشتر خواست خانواده بود البته خودم هم راضی شدم به واسطه حرف مادرم. مشکل اصلی من اینجاست که هیچ حسی به او ندارم و اوایل گفتم به مرور زمان درست می شود اما نشد. با شرایط خانواده من پدرم اصلا راضی به خراب کردن این وصلت نمی شود. ما فقط تلفنی در ارتباط هستیم. من قرارگذاشتم ایران زندگی کنیم از اول مخالفتی نکردند اما بعدها گفت برای زندگی به ایران نمی آیم. من کاملا سرد هستم اما ایشان می گوید من شما را دوست دارم. لطفا کمکم کنید.

حل شده 0
انتخاب همسر فاطمه 7 سال 1 پاسخ 744 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    در نگاه اول به شرایط شما بیشتر مشکلات به چشم می خورند. با نگاه دقیق به وضعیت شما باید از خودتان بپرسید که شما الان کجای این زندگی یک سال و هفت ماهه هستید؟ یعنی از ۱۰۰ درصد زندگی خوشبخت, چند درصد را دارید؟ من فکر میکنم که ۶۰-۷۰ درصد مردم الان خوشبختی را لمس می کنند و ۱۰۰ درصدی وجود ندارد. شاید از یک زندگی خوشبخت الان شما ۳۰ درصدش را دارید و اگر فکر کنید که یک زندگی خوشبخت ۶۰ -۷۰ درصد را دارد پس باید به فکر تکمیل آن باشید.

    اما مدل زندگی شما وابسته به فرهنگ قومی است و این را فراموش نکنید. در اینجا شما نباید به از هم پاشیدگی زندگی فکر کنید چون در سبک زندگی سنتی جواب نمی دهد و بیشتر باعث سرخوردگی می شود. بالعکس باید به مشترکات و اختلافات دقت کرد و درصدد حل آنها برآمد.

    در سوره نساء آیه ۱۲۸ به خانم ها توصیه شده است که اگر همسرتان به تعهدات خود عمل نمی کند اشکالی ندارد که هردو مسیری را بروید که به مصالحه بیانجامد که این بسیار خیر و نیکو است. منتهی براساس آیه ۳۵ سوره نساء می گوید که وقتی اختلاف نظر ایجاد می شود یک حکم از دوطرف انتخاب شود و با برگزاری جلساتی درخصوص حل مشکلات تعهدنامه ای نوشته شود تا مرد به آن متعهد شود.

    با اینکار جلوی این کار که هرروز مرد بخواهد نظرخود را عوض کند و به تعهدات خود عمل نکند و زن را هم مجبور به عمل نماید گرفته می شود چون این عین بی عدالتی است و اسلام با آن مخالف است.

    حالا بعد از نوشتن این آیین نامه زندگی را میشود ادامه داد حال چه در ایران باشد چه در افغانستان. زمین خدا پهناور است!

    درخصوص خانه جدا این حق زن است و اگر مرد در توانش باشد باید انجام دهد. پس بهترین راهکار ایجاد جلسه بحث و مشورت و رسیدن به نتیجه مشترک و همچنین استفاده از نظرات مشاوران و روانشناسان است. اما اگر هیچ کدام ازاین راه ها جواب نداد و زندگی به جدایی کشید این هم پایان راه نیست .

    امیدواریم که شما بهترین راهکار را درپیش بگیرید و به خوشبختی کامل برسند. موفق باشید.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _ دکتر میرمجید سعیدی

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره فاطمه