عدم ارتباط کودک با همسالان در کشور خارجی

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

با سلام

کودکی چهار و نیم ساله داریم. از حدود دو سال پیش از ایران خارج شدیم و در کشوری زندگی می کنیم که زبان اصلی اش انگلیسی نیست و در حال یادگیری زبان هستیم. دخترم هنگام مهاجرت دو سال و نیم داشت و از سه سالگی وارد مدرسه محلی اینجا شد. بعد از گذشت یک سال و نیم از مدرسه حس می کنیم که دخترمان تا میزان خوبی زبان اینجا را یاد گرفته و خیلی راحت کارتون های زبان اصلی را متوجه می شود. او با دوستانی که فارسی صحبت می کنند خیلی راحت وارد رابطه شده و سریعا ارتباط برقرار می کند. اما در مدرسه به هیچ عنوان صحبت نمی کند. طبق صحبت هایی که با معلم او در مدرسه داشته ایم فهمیدیم که اخیرا به سوالات معلمش جواب های کوتاه می دهد ولی به هیچ عنوان با معلمش یا کودک دیگری تمایلی به ارتباط ندارد.

لطفا در این زمینه راهنمایی کنید تا بتوانیم راهکاری پیدا کنیم که دخترم بتواند هر چه سریعتر با همسالان خود وارد ارتباط شود.

حل شده 0
کودک hooodi 6 سال 1 پاسخ 380 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    با سلام خدمت شما

    معمولا در مهاجرت مشکلات ارتباطی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می شود

    در ابتدا باید از خودش سوال بپرسید. بعضی از بچه ها زبان خارجی را خوب میفهمند ولی در صحبت کردن مشکل دارند و از ترس مسخره شدن و خجالت زیاد حرف نمیزنند. اگر اینطور هست باید روی اسپیکینگ کار کنید.

    همچنین اگر در مدرسه دوستان فارسی زبان داره سعی کنید ایان ارتباط هر چه بیشتر بشه و بعد یواش یواش افراد خارجی به جمعشون اضافه بشه. با معلم هم صحبت کنید که جای دخترتون را در کنار افراد فارسی زبان بزاره.اگر فارسی زبان در مدرسه نیست باید سعی کنید با چند تا از خانواده های بچه های همکلاسی ارتباط بگیرید تا بتوانید ارتباط خانوادگی را بیشتر و به طبع آن ارتباط بچه ها را باهم بیشتر کنید.

    اگر با کودکان فارسی زبان خوب ارتباط برقرار میکند باید سعی کنید این ارتباط را بیشتر کنید(در خارج از مدرسه) که لااقل اگر در مدرسه فعلا ارتباط نمیگیره بتونه دوستانی در خارح از مدرسه داشته باشه تا دچار افسردگی نشه

    معمولا به مرور زمان این مشکلات برطرف میشه.

     

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره hooodi