ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

مخالفت خانواده دختر با ازدواج فامیلی

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف
 ۴ سال است که به هر دری می‌زنم تا بتوانم با دخترخاله‌ام که پنج سال از من کوچکتر است ازدواج کنم. نظر او هم برای ازدواج مثبت است. هر دوی ما دانشجو هستیم و من در کنار تحصیل، کار هم می‌کنم. مشکل ما خانواده خاله‌ام هستند که با این ازدواج مخالفند. با وجود اینکه از کودکی ما را زن و شوهر می‌خواندند و در حقیقت علاقه بین ما در اثر همین حرف‌ها بود، اما الان می‌گویند اشتباه کردیم و ازدواج فامیلی علاوه بر خطرات ژنتیکی، رابطه دو خانواده را هم مخدوش می‌کند. من و دختر خاله‌ام هنوز نتوانسته‌ایم خانواده‌اش را راضی کنیم. البته خانواده من با این ازدواج موافقند ولی رضایتشان را منوط به رضایت خانواده خاله‌ام کرده‌اند. مستأصل شده‌ایم
حل شده 0
انتخاب همسر هما 7 سال 1 پاسخ 999 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    سلام گرم ما را بپذیرید. آن چه ثابت شده این است که ازدواج‌های خویشاوندی، بیش از ازدواج دو غریبه دربردارنده عوامل خطر برای فرزندان است. نارسایی‌های جسمی و ذهنی کودکان، که به صورت انواع معلولیت‌ها خود را نشان می‌دهند، در ازدواج‌های فامیلی بیشتر بروز می‌کنند و نمایان می‌شوند.

    اما این یک قاعده یقینی و صددرصد نیست. محصول بعضی از همین ازدواج‌ها، فرزندانی سالم، با نشاط و باهوش است. نگرانی دیگر مادرها که گمان می‌کنند با این ازدواج، روابط دو خانواده آشفته و قهرآمیز خواهد شد، پایه درستی ندارد، زیرا اگر اکنون گرمی و صمیمیت بر دو خانواده حکم‌فرماست، ازدواج شما بر این محبت و دوستی و صمیمیت می‌افزاید و چنان‌چه خدای ناکرده در حال حاضر با یکدیگر ناسازگار و درگیر هستند، امید می‌رود که پیوند مشترک شما دو نفر باعث کاهش ناراحتی‌های دو خانواده شود.

    انتقاد جدی متوجه دو خواهری است که مادران شمایند و از کودکی بدون این که فرزندانشان آگاهی و اختیار داشته باشند، آنها را برای هم نشان کرده‌اند و تا ۲۰ و ۲۵ سالگی اسباب زمینه‌هایی دل‌بستگی و حتی دل‌دادگی را فراهم ساخته‌اند، و یک‌باره در زمانی که آنها به سن ازدواج رسیده‌اند یادشان آمده که ازدواج فامیلی چنین و چنان است!

    به نظر می‌رسد مطلب فراتر از این نکته ساده و مبهم باشد. یا شما که خود و مادرتان مخالفتی با ازدواج ندارید، دارای توانایی‌ها و امکانات مطابق انتظار خاله و شوهر خاله‌تان نیستند و یا بزرگترها، درگیر نزاع‌هایی شده‌اند که چوبش را شما می‌خورید! پیشنهاد ما این است که اول به یک متخصص ژنتیک مراجعه کنید تا معلوم شود به‌طور علمی ازدواج شما ایرادی ندارد. سپس اگر به سلامت ژنتیکی مطمئن شدید با راهنمائی و وساطت یک مشاور کارآزموده، با شکیبایی و برخوردی مؤدبانه و فروتنانه، برای جلب رضایت خاله‌تان تلاش کنید.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _دکتر محمود گلزاری

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره هما