ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

همسرم اختلال دو قطبی دارد

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

با سلام. همسر من به تشخیص روانشناس افسردگی متوسط روبه بالا دارند و البته اختلال عدم کنترل خشم نیز دارند. همچنین ناگفته نماند که دوشخصیتی هم هستند و ایشان هیچ کدام را قبول ندارند. اگر امکان دارد در ارتباط با اختلال دوقطبی و طول درمانش توضیح مختصری بفرمایید؟ آیا من می توانم به استناد به نامه پزشکی قانونی، بابت کتک هایی که از ایشان خوردم و اختلال دوقطبی حادی که دارند حکم طلاقم را از دادگاه بگیرم.

حل شده 0
اختلالات روانی نرگس 7 سال 1 پاسخ 3942 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    افراد بسیاری سوالاتی را در خصوص اختلال دوقطبی یا گاهی افسردگی- گاهی شیدایی مطرح می کنند. یکی از اشتباهات رایجی که اکثر مواقع در این خصوص اتفاق می افتد این است که اختلال دو شخصیتی با اختلال دوقطبی به صورت یک اختلال در نظر گرفته می شود و این درحالی است که اختلال دوشخصیتی و اختلال دوقطبی دومقوله کاملا جدا هستند. بنابراین بین اختلال دوقطبی و اختلال دو شخصیتی تفاوت بسیار زیادی هست و ما نمی توانیم این دو مقوله را با همدیگر مطرح کنیم. سوالی که مخاطب ما مطرح کرده است این است که همسرشان دچار افسردگی هستند.

    مسلما شخص می بایست این تشخیص را از یک روانپزشک یا روانشناس بالینی دریافت کرده باشد.پاسخی برای این سوالات که ایشان دچار افسردگی هستند یا خیر، نوع افسردگی شان چیست، آیا همراه با شیدایی است یا خیر، طول مدت این اختلال چقدر است و چه مشخصات و ویژگی هایی دارد. قطعا همه این ها برای ما بایستی به طور دقیق مشخص باشد تا بتوانیم بررسی عمیقی روی مسئله داشته باشیم.

    برای مشکل اختلال دوقطبی نیز ابتدا می بایست درست تشخیص دهیم و سپس به مسئله درمان بپردازیم. بخشی از درمان این نوع اختلال، درمان دارویی است که این کار توسط همکاران روانپزشک صورت می گیرد. آن ها می توانند با تجویز داروهای مربوطه، این اختلال نوسانی را کنترل کنند و به فرد کمک نمایند تا بتواند در حالت ثابت تری قرار بگیرد و از آن نوسانات شدید جلوگیری نماید. البته این اختلال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما عمدتا مسائل بیولوژیکی برای آن مطرح است. یعنی در واقع یکی از غدد بدن و ترشحات مربوط به آن عملکرد درستی ندارد.

    بنابراین با کمک دارو تلاش می شود تعادل بیوشیمیایی مورد نظر درمغز ایجاد شود تا فرد بتواند عملکرد طبیعی یک انسان را داشته باشد. برای این اختلال ما درمان های غیر دارویی هم داریم، اما در درمان غیردارویی شخص می بایست پشتکار و پیگیری بسیاری داشته باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. خیلی از افرادی که این حالت را دارند ممکن است گاهی احساس خوبی داشته باشند و گاهی حالت پریشانی به آن ها دست بدهد، عصابنیت بیش از حد، احساس انرژی بیش از حد، درگیری، پرخاشگری و مشکلات خشم را مطرح کنند که قطعا همه این ها باید به درستی تشخیص داده شود و سپس درمان آغاز گردد.

    در نتیجه اگر خود فرد احساس می کند که از لحاظ خلقی در نوسان است، می بایست حتما به همکاران روانشناس، مشاور و روانپزشک مراجعه نماید و اگر احیانا در میان نزدیکان تان کسانی هستند که شما این مشکل را در آن ها احساس می کنید، آن ها را تشویق کنید تا به یک روانشناس زبده مراجعه کنند و وجود این اختلال بررسی شود. چه بسا با کمک نیروهای متخصص بتوانیم نوسانات خلقی مان را کنترل کنیم و شخص متعادل تری باشیم.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _دکتر بهروز بیرشک

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره نرگس