ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

از تکرار گناه خودارضایی خسته شده ام!

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

سلام. دختری هستم هجده ‌ساله، دارای خانواده ‌ای مذهبی، اما به دلیل شخصیت تأثیرپذیر و دوستان ناباب، گناهان بسیاری مرتکب شده ام. بارها اقدام به ترک گناه و توبه گرفتم اما فایده ‌ای نداشت. خسته شده ام. به خودارضایی هم مبتلا شده ام. در یک سال دوتا از دوستان هم ‌ جنسم به ‌صورت اتفاقی با من ارتباط جنسی برقرار کردند. واقعاً حال بدی دارم، نمی دانم چگونه آن اتفاقات تلخ را فراموش کنم.

حل شده 0
اختلالات روانی نرگس 7 سال 1 پاسخ 640 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    شما باید با زندگی در لحظه اکنون و حال، شرایط نامناسب زندگی گذشته را به زندگی جدیدی تبدیل کنید. زندگی در لحظه اکنون، واقعیت زندگی بشر است. به گفته گوته «پس برخیز و دریاب فاصله دو عدم را» زیرا در گذشته ماندن مثل این است که با توجه به آیینه عقب ماشین بخواهیم به سمت جلو حرکت کنیم. همین‌که شما هم‌اکنون به فکر تغییر جهت زندگی خود افتاده‌اید که راه و روش درست و مناسبی برای زندگی آینده خود برگزینید، نقطه امیدی در دل ایجاد می‌کند، زیرا درصورتی‌ که بازهم بخواهید به شیوه گذشته زندگی خود را ادامه دهید، در آینده غرق در گناه می‌شوید و دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت.
    به‌قول علامه جعفری، باید یک نه مقدس در رابطه با زندگی گذشته به خود بگویید و با حرکت جدید زندگی خود را مطابق با استانداردهای معمول سعادتمندی و خوشبختی شامل ورزش، تفریحات سالم و شرکت در آیین‌های دینی و مذهبی و ملی همراه کنید و زمینه‌ای را برای رفتارهای مناسب فراهم کنید.
    البته نمی‌توان زندگی گذشته را فراموش کرد، اما باید در نظر داشت که این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم زندگی گذشته‌مان بر روند زندگی امروزمان تأثیرگذار باشد یا خیر؛ بنابراین شما هم باید یک تصمیم قاطعانه بگیرید و با تغییر سبک‌های زندگی از هم‌اکنون زندگی جدید خود را آغاز کنید، زیرا کسی هشیار است که در لحظه اکنون زندگی ‌کند، از گذشته درس بگیرد و از آن به‌عنوان درس عبرتی برای آینده استفاده کند.

    سامانه پرسش و پاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی – دکتر مهدی دوایی

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره نرگس