ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

بحران ۴۰ سالگی

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

مردی چهل ساله هسـتم. چنـد وقتی است که احسـاس می‌کنم دچــار افسردگی شدیدی شده‌ام. فکر می کنم دچار بحـــران افسردگی چهل‌سالگـی‌شده‌ام. آیا افسردگی چهل سالگــی‌درســـت است؟

حل شده 0
اختلالات روانی فاطمه 7 سال 1 پاسخ 193 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    در مورد بحران چهل سالگی و افسردگی شما باید گفت که برخی تغییرات بیولوژیکی در دهه‌ی چهل می‌تواند همراه با برخی تغییرات محیطی به وجود‌آوردنده‌ی یا زمینه‌ساز افسردگی شود.

    زمینه‌های بیولوژیکی نیز موارد مشخصی هستند که قابل درمان محسوب شده و در برخی دوره‌های زمانی رخ می‌دهد. اما شرایطی محیطی مانند آلودگی هوا، مسائل اقتصادی، محیط کاری و شغلی فرد، نوع روابط می‌توانند تشدیدکننده‌ی طرز تفکری باشند که فرد را با افسردگی روبرو می‌کند.

    البته نحوه‌ی فکر‌کردن و طرز تفکر درباره‌ی وضعیت فعلی‌تان یا معیارها و باورهای‌تان درباره‌ی افسردگی در رخ‌دادن این حالت مؤثر است.

    اگر شما، فردی تلقین‌پذیر باشید که فکر کنید با ورود به دهه‌ی چهل به بلوغ دوم رسیده‌اید که حتماً همراه با افسردگی خواهد بود، در شما حالتی شبیه افسردگی ایجاد می‌شود.

    احتمالاً این‌گونه طرز تفکر و تفسیر از سن و برداشت از مسائل به همراه استرس‌های زندگی موجب شده است که شما احساس کنید امید زیادی نیست و توان مقابله با مشکلات را ندارید.

    در واقع نوعی افکار بازنده بودن، احساس شکست و عدم موفقیت می‌تواند در این دوره فرد را به سمت افسردگی بکشاند.

    روند روبه رشد داشتن و کشف استعدادهای جدید می‌تواند به شما در به وجود نیامدن این حالت کمک و یاری دهد. جلسات مشاوره‌ای و روان‌درمانی، آموزش شیوه‌های مقابله با استرس، یادگیری نحوه‌‌‌ی قضاوت و فکر‌کردن درست درباره‌ی مسائل مختلف و کنار‌آمدن و سازگاری با محیط می‌تواند به درمان این‌گونه افسردگی شما کمک کند.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _ دکتر بهروز بیرشک

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره فاطمه