ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

برادر دختر مورد نظرم معتاد است

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

قصد ازدواج با دختری دارم که برادری با سابقه اعتیاد دارد. الان میگوید ترک کرده ولی سیگار زیاد می کشد و کاملا سالم به نظر نمی رسد. با توجه به اینکه این فرد دایی بچه های من خواهد شد چقدر این موضوع روی زندگی من تاثیر خواهد گذاشت؟

حل شده 0
انتخاب همسر هما 7 سال 1 پاسخ 713 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    همیشه در مشاوره های پیش از ازدواج به افراد توصیه می شود که با کسی ازدواج کنند که از خانواده سالم و قابل اعتمادی باشد. اما گاهی هم پیش می آید که ۱یا ۲ نفر در یک خانواده در وضعیت مناسبی نباشند از لحاظ اجتماعی. پس صرف اینکه این خانم برادرشان معتاد بوده است به این معنا نیست که فرد مناسبی برای ازدواج نباشند به هرحال ایشان مسئول کارها و اعمال برادرشان نیستند.

    اگر با این خانم به تفاهم و شناخت لازم و کافی از یکدیگر رسیده اید داشتن همچین برادری اهمیتی ندارد. اما به نظر می رسد که شما زیادی حساس هستید پس بهتر است نقاط قوت و ضعف, معایب و مزایای ایشان را یادداشت کنید و مقایسه ای داشته باشید بین ایشان با فرد ایده آلی که تصور می کنید. اگر نقاط قوت ایشان ارجح بود تصمیم خود را بگیرید و همیشه این را در خاطر داشته باشید که هرعیبی که وجود دارد شما از قبل آن را می دانستید اما با این حال با ایشان ازدواج کرده اید.

    نکته پایانی این است که پیشنهاد می شود حتما با یک مشاور در این مورد صحبت کنید تا وضعیت خانوادگی ایشان بررسی بیشتری شود تا اگر موردی هم وجود دارد با حضور یک متخصص حل آن راحت تر است.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _دکتر علی اصغر اصغر نژاد

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره هما