ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

سربازی مانع ازدواج؟!

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف

پسری بیست و سه ساله‌ام. به تازگی لیسانس گرفته‌ام و سه سال است که در یک شرکت خصوصی مشغول بکار شده‌ام. درآمد خوبی هم دارم. در محل کارمان با دختری آشنا شده‌ام و قرار بر ازدواج گذاشته‌ایم. اما مشکلی بزرگ بوجود آمده که کاملاً اوضاع روحی‌ام را به هم ریخته‌است. مسئله آن است که هم خانواده من و هم خانواده او سربازی‌نرفتن من را مانعی برای ازدواجم قلمداد می‌کنند. خانواده دختر که گفته‌اند اگر من سربازی نروم نمی‌توانم به خواستگاری دخترشان بروم و خانواده من هم می‌گویند تا زمانی که سربازی نروم به خواستگاری هیچ دختری نمی‌روند. مانده‌ام که چه کنم؟ اگر بخواهم به سربازی بروم باید قید کاری را که سه سال در آن تجربه دارم و موقعیت خوبی کسب کرده‌ام را بزنم و اگر هم نروم نمی‌توانم با دختر مورد علاقه‌ام ازدواج کنم.

حل شده 0
انتخاب همسر هما 7 سال 1 پاسخ 845 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    سلام به شما جوان پاک‌اندیش و سخت‌کوش. به نظر ما شما شرایط اصلی ازدواج را دارید. بیست و سه ساله‌اید، مدرک کارشناسیتان را گرفته‌اید و سه سال سابقه کار دارید. می‌ماند خدمت سربازی که هم باید بروید و هم رفتنتان مانعی برای ازدواج نیست.

    اصولاً اگر کسی بتواند یک‌سال زندگی مستقل را اداره کند، یعنی به غیر از بلوغ و سلامت جسمی از استقلال فکری و عملی، توان اقتصادی و سلامت اخلاقی و روانی برخوردار باشد، نباید عوامل موقعیتی و گذرا مانع ازدواج او شوند. فکر کنید تا کی می‌توانید سربازی نروید؟

    غیر از مقدس بودن، ضروری و سازنده بودن این خدمت، خوددداری از آن باعث می‌شود جوان بیست و سه‌ساله‌ای مانند شما نتواند از بسیاری فرصت‌های اجتماعی برای رشد خود استفاده کند.

    سفارش ما این است که به خواستگاری بروید و پس از آن شما و پدران و مادرانتان بنشینید و با واقع‌بینی راه مناسبی برای حل این مشکل پیدا کنید. آموزش‌های مقدماتی سربازی بیش از دو ماه طول نمی‌کشد. شاید توانستید با خواستن از فرماندهی نظامی بعد از دوره آموزشی در محل زندگی خود که به کار مشغولید خدمت کنید و تا پایان دوره سربازی به صورت نیمه‌وقت به شغلتان ادامه دهید.

    اگر هم اطمینان دارید بعد از قطع رابطه کاری و بازگشت از سربازی با توان و تجربه‌ای که دارید شغل مناسب دیگری پیدا کنید. بهتر است بیش از این خدمت سربازی را به تعویق نیندازید و البته با صحبت کردن باید صمیمانه با خانواده آن دختر، آنها را برای عقد همسری راضی سازید.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _دکتر محمود گلزاری

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره هما