ثبت نام کنید

ورود

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

افزودن پرسش

ورود

ثبت نام کنید

دچار افسردگی هستم

گزارش
پرسش

دلیل گزارش را بنویسید

گزارش
انصراف
من خانمی ۲۸ ساله هستم. خیلی زود رنج و حساسم و همین مساله در کارم مشکل ایجاد کرده و اعتماد به نفسم خیلی کم شده است. ۲سال است که متاهلم. از همان بچگی زودرنج و حساس بودم. حرف بقیه خیلی روی اعصابم تاثیر می گذارد. زود گریه ام میگیرد. تا چند وقت حرف یا واکنش اشخاص توی ذهنم می ماند. همیشه خسته ام هم روحی هم جسمی آنقدری که دوست دارم همیشه بخوابم ولی از استرس زیاد به خواب عمیق نمی روم. مدام منتظر خبر بدی هستم. سه ماه سیتالوپرام ۲۰ مصرف کردم اما دوباره مثل قبل شدم. من همیشه مریضم مشکل گوارش, میگرن, جدیدا خارش بدن و زمستان ها هم همیشه آنفولانزا دارم. میل جنسیم هم کمتر از چند ماه پیش شده است. من باید چه کار کنم؟
حل شده 0
اختلالات روانی فاطمه 7 سال 1 پاسخ 2377 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دلیل گزارش را بنویسید

    گزارش
    انصراف

    مجموعه علائم شما نشان دهنده تشخیص افسردگی است. علائم جسمی شما به صورت بیماری مثل میگرن و مشکلات گوارشی خودش را نشان می دهد اما ریشه آنها روانی است و علائم روانی آن هم به صورت زودرنجی و گریه فراوان و ….. است.

    در مورد درمان دارویی باید گفت که داروهایی مثل سیتالوپرام نیازمند پیگیری است و نباید به خودی خود قطع شوند و موجب وابستگی فرد به دارو نمی شود اما باید به تدریج قطع شود تا عود علائم به حداقل برسد. حداقل طول دوره درمان دارویی تا ۹ ماه است و در بعضی افراد حتی گاها بیشتر هم طول می کشد. دقت داشته باشید که بعد از اتمام دارو با روانپزشک خود مشورت کنید و خودسرانه قطع نکنید و یا اگر علائمی دارید که اذیت کننده است با روانپزشک خود مطرح کنید.

    به طو کلی دارو های افسردگی ملایم هستند و در طول روز برای فرد اذیتی ندارند.

    همچنین توصیه می شود رواندرمانی را در کنار دارودرمانی داشته باشید . که معمولا هفتگی است ولی طول مدت آن بیشتر از ۱۰ جلسه است و اگر فعالانه آن را ادامه دهید احتمال عود بعداز قطع دارو کاهش می یابد. در رواندرمانی افکارمنفی شما در ذهنتان بررسی می شود و باید این افکار منفی حذف شود.

    افسردگی بسیار شایع است و حدود ۲۰ درصد افراد در زندگی خود دچار آن می شوند پس قاعدتا درمان آن هم آسان تر است. اما این فکر که درمان آن سخت است و ممکن است به نتیجه نرسید خود این یکی از علائم افسردگی است که منجر به ناامیدی و بی انگیزگی شما برای حل مشکلتان شود. سعی کنید موانع درمانتان را رفع کنید و مراجعه داشته باشید.

    صبر و حوصله داشته باشید دارو بعداز ۲هفته تاثیر می گذارد اما رواندرمانی بعد از چندجلسه و به تدریج تاثیر گذار است. موفق باشید.

    سامانه پرسش وپاسخ روان شناسی نجوای مشاور

    منبع:سپیده دانایی _ دکتر حنیف صادقی

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ

جمع 4 بعلاوه 4 چند است ؟ ( 8 )

درباره فاطمه